جستجو در سایت

آموزش نرم افزار flb


آموزش نرم افزار flb

سلام قبلا پیشنهاداتتون رو خواسته بودم که دوستان هم نظر دادن و البته ناگفته ماند ما هم سعی کردیم از خجالتشون در بیایم با تشکر از همه. در گیر و دار کار پروژه طرح ریزی بودم که یه فایل در مورد نرم افزار flb و آشنایی با بالانس خط بود که دیدم بد نیست شما هم استفاده کنید این شد که برای شما هم قرارش دادم. و فهرست بندی اون :

  1. مفاهیم ابتدایی.
  2. روش‌های بالانس خط.
  3. معرفی نرم افزار.
  4. مثال‌هایی از حل مسائل بالانس به وسیله نرم افزار.
  5. ویژگی نرم افزار.
  6. معرفی روش COMSOAL.
  7. معرفی نرم‌افزارهای مشابه.

اگر زیاد با ابالنس خط آشنایی ندارید حتما دانلود کنید.


ادامه مطلب

بسی رنج بردم در این سال ….


سلام امروز نه قصد دارم جزوه ای بزارم و نه اسلایدی نه کتابی و نه چیزی. امروز تصمیم گرفتم یه پست متفاوت بزنم.

تقریبا اوایل اسفند ۹۰ بود که زدم تو کار سایت و وبلاگ و اینارو گذاشتم کنار. اول با iesp.ir شروع کردم – البته الان یه نفر دیگه ثبتش کرد چون دامنه رو تمدید نکردم- اون موقع یه اسپانسر گرفتیم که بعد از چند ماه هکش کردن ، ما هم هی ایمیل و زنگ میزدیم تا بهمون بک آپ بدن که اصلا جواب ندادن. رفتم یه هاست دیگه خریدم وتقریبا ۱۰ روز دیگه یک سالش تموم میشه و سایت رو دوباره با اون بالا آوردم. ۲ ماه فعالیت کردم اما چون سایت یک ماه داون بود دیگه بازدید خوبی نداشت . گفتم بیخیال دامنه اینو ثبت کردم- iedoc = industrial engineering document – الان ۱۰ ماه و ۱۰ روزه که دارم این یکی رو می چرخونم به دلایلی فحش هم شنیدیم یا تهمت هایی رو هم زدن . البته چندتا از وبسایت ها هم خیلی حرکت …. رو انجام داده بودن که بهشون سخت ضربتی خورد سهمگین که باعث شد تکرار نکنن حرکتشون رو که اگر دوباره انجام بدن سخت تر از قبل جریمشون می کنیم.

فعلا نرم نرم قصد دارم ادامه بدم شایدم بعدا پیشنهاد مناسبی باشه بفروشمش خدا رو چه دیدید. اما فعلا دوست دارم پیشنهاداتون رو بدید که چیکار کنیم سایت بهتر بشه.یا بهتر بگم چه توقعاتی دارید و چه نیازهایی .

برای ارسال پیشنهادات به این ایمیل www.iedoc.ir @ gmail.com و یا این

malmir.amir1990 @ gma il.com که اگر به این ایمیل بزنید بهتره.

یه سرویس رو هم راه اندازی کردم موقت که اطلاعاتش برای افرادی که عضو بودن تا این لحظه ارسال میشه. استفاده کنید.

اگرم دوست داشتید حمایت مادی کنید به آدرس زیر برید:

http://payline.ir/guest-pay-verify

بعد تو قسمت ایمیل گیرنده این رو بزنید : malmir.amir1990 @ gma il.com

بقیشم که معلومه چی وارد کنید. یه چیز دیگه که داشت یادم میرفت. شاید در آینده حرکت هایی انجام بدیم در حد المپیک البته الان کاملا محرمانه هست و اصلا و ابدا به هیچ کس نمیگم که اگر بشه خوب میشه هرچند زیاد امیدی ندارم فقط از آقای رمضان نیا تشکر می کنم و البته امیدوارم این متن رو هم خونده باشن.

فقط یادتون نره

پیشنهاداتون رو بدید که چیکار کنیم سایت بهتر بشه


ادامه مطلب

مدیریت کیفیت جامع TQM چیست؟


کیفیت جامع، توصیفی از فرهنگ، نگرش و سازماندهی شرکتی است که هدف آن فراهم کردن محصولات و خدماتی است که احتیاجات مشتریان آن را برطرف می نماید. فرهنگ مستلزم کیفیت در تمامی‌جنبه‌های عملیات شرکت به همراه انجام دادن درست کارها در ابتدای امر و حذف نواقص و زائدات از عملیات می‌باشد.

TQM مدیریت کیفیت جامع

 

رهبری مدیریت کیفیت جامع توسط رده مدیریت عالی

مدیریت کیفیت جامع نوعی روش زندگی برای یک شرکت است که باید توسط مدیریت عالی معرفی و هدایت شود. بسیاری از تلاش‌ها برای اجرای مدیریت کیفیت به دلیل آن که مدیریت عالی دست به هدایت نزده و متعهد نمی‌شود و به جای آن تفویض اختیار کرده و تنها تظاهر به تعهد می‌کند، با شکست مواجه می‌شوند. برای ایجاد و گسترش ارزش‌های کیفیتی مشخص و اهدافی سازگار با اهداف شرکت و برای ایجاد سیستم‌ها، روش‌ها و مقیاس‌های عملکرد درست تعریف شده برای رسیدن به این اهداف، تعهد و درگیر شدن از جانب مدیریت عالی لازم می باشد.

این سیستم‌ها و روش‌ها تمامی ‌فعالیت‌های کیفیتی را هدایت کرده و باعث تشویق همه کارکنان به شرکت در آن می‌شوند. توسعه و استفاده از نشانگرهای عملکرد، مستقیم یا غیرمستقیم با نیازهای مشتری و رضایتمندی و نیز با مدیریت و پاداش کارمندان ارتباط دارد.

«مفهوم فلسفه مدیریت کیفیت جامع از نگاه صاحبنظران»

این مفهوم و فلسفه آن توسط بسیاری از صاحب‌نظران مورد بحث، نقد و کندوکار قرار گرفته است که گرچه بنیان همه آنها یکی است اما هر یک گوشه‌ای از زوایای پنهان این مفهوم به راستی فراگیر را آشکار می‌سازد:
«علی محمد مصدق راد» در مقاله خود «مدیریت کیفیت فراگیر؛ مدل چنگال» TQM را چنین تعریف می‌نماید «مدیریت کیفیت فراگیر، فرایندی است که بر اساس آن، مدیریت با مشارکت کارکنان، مشتریان و اعتباردهندگان به بهبود مستمر کیفیت می‌پردازد».
«سازمان بهره‌وری آسیا (Asian Productivity Organization)» طی مقاله‌ای که در دسامبر سال ۲۰۰۰میلادی به رشته تحریر درآورده است. مدل مدیریت کیفیت جامع را «روش متفاوت در نحوه نگرش به شیوه مدیریت تعریف می‌نماید که «یک نوع فرهنگ مشارکتی را توسعه می‌بخشد که هر یک از کارکنان می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند، به عبارت دیگر مدیریت کیفیت فراگیر، یک استراتژی سازمانی است که از طریق به‌کارگیری روش‌های کیفی، خدمات و تولیدات باکیفیت بالا به مشتریان ارائه می‌کند».
فلسفه آن نیز، ایجاد فرهنگی است که به وسیله آن به طور مداوم، سازماندهی کار با نگرش برآورده ساختن نیازهای متغیر و متنوع مشتریان بهبود یابد.

دکتر ایرج سلطانی، در مقاله‌ای با نام «نقش مدیریت کیفیت فراگیر» پس از اشاره به نکات ارزشمندی که در تعریف این مفهوم باید بدان توجه نشود TQM را «یک سیستم هزینه ایربخش» برای انجام تلاش‌های بهبود کیفی مستمر افراد در کلیه سطوح سازمان، برای ارائه خدمات و کالاهایی» می‌داند «که رضایت مشتریان را تضمین می‌کند و در جست‌وجوی این است که فرهنگی را ایجاد کند تا کلیه کارکنانش به وسیله آن به طور مداوم سازماندهی کارکنان را با نگرش تامین نیازهای متغیر و متنوع مشتریان بهبود بخشد».
نویسنده مقاله «مدیریت کیفیت جامع و تحول استراتژیک» در توصیف خود، مفهوم فوق‌الذکر را «باعث بهبود مداوم در یک سازمان» از طریق «ایجاد مفاهیم کلی» می‌پندارد.
وی فلسفه TQM را تاکید «بر روندی سیستماتیک، منسجم، باثبات و کلان‌نگر نسبت به سازمان» می‌داند.
در مقاله «بررسی نقش مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش سازمان‌های دانش‌آفرین» مدیریت کیفیت فراگیر «روشی برای اداره یک سازمان است» که براساس کیفیت همه اعضای سازمان استوار است و هدف آن، نیل به موفقیت درازمدت از طریق جلب رضایت مشتری و تامین منافع همه افراد ذی‌نفع» است.سرانجام در «مجله رهبری سازمان (Journal of Organazation)» مدیریت کیفیت فراگیر، عبارت است از یک استراتژی که با تغییر اعتقادات بنیادی، ارزش‌ها و فرهنگ یک شرکت و مشارکت همگانی ارتباط دارد».بر این اساس فلسفه مدیریت کیفیت فراگیر، درهم آمیختن وضوح و روشنی اهداف از طریق رویکردی انقلابی است، به طوری که شامل همه جنبه‌های کار از مشخص کردن نیازهای مشتریان تا ارزیابی مشتریان مبنی بر اینکه آیا راضی هستند یا خیر می‌شود.

TQMتوسعه محصول در محیط

توسعه در محیط TQM با توسعه محصول در غیر این محیط تفاوت بسیار دارد. توسعه محصول در محیط محصول بدون استفاده از این رویکرد، معمولا در یک جو پر تضاد که هر بخشی به طور مستقل عمل می‌کند انجام می‌شود. نتایج کوتاه مدت، اعمال زائد، تغییرات، حل موقتی مشکلات، اتلاف و جابه جایی در این محیط رویه‌ای عادی می‌باشد. توسعه محصول در محیط TQMبر آمده از نیاز مشتری و با تمرکز بر کیفیت می‌باشد. تیم‌ها فرآیند‌محور می‌باشند و با مشتریان خود برای به دست آوردن نتایج لازم تعامل دارند و تمرکز مدیریت بر کنترل کل فرآیند و پاداش به تیم‌های کاری می‌باشد.

منبع : روزنامه دنیای اقتصاد


ادامه مطلب

حفاظت شده: جزوه کنترل پروژه دکتر جولای دانشگاه تهران


این محتوا با رمز محافظت شده است. برای مشاهده رمز را در پایین وارد کنید:


ادامه مطلب

بستن پنجره
تبلیغات
جستجو در سایت